AnasayfaKapıGaleriSSSAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» Turku Gonul Calamazsan Askin Sazini
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:56 am tarafından AyMaRaLCaN

» Dilber_Sevgi Xezani
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:55 am tarafından AyMaRaLCaN

» Zindan (Servet Kocakaya)
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:55 am tarafından AyMaRaLCaN

» Edip Akbayram Su Metrisin onu
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:54 am tarafından AyMaRaLCaN

» Vusal Eliyev - Qerib eldeyem
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:53 am tarafından AyMaRaLCaN

» Veysel Uluagac Arkadas
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:52 am tarafından AyMaRaLCaN

» Seninle Basladim Bitsin Seninle
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:51 am tarafından AyMaRaLCaN

» SENI SEVERDIM
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:50 am tarafından AyMaRaLCaN

» Xuraman Fecrin Elvida
C.tesi Ağus. 31, 2013 4:49 am tarafından AyMaRaLCaN

En bakılan konular
QARABAĞ: ETİMOLOGİYASI, ƏRAZİSİ VƏ SƏRHƏDLƏRİ
Türkçe-Arnavutça Ortak Sözcükler
Azerbaycan Şarkıları
En Anlamlı Sözler
Muğamlar
Emlak Meseleleri Devlet Komitesi
Flatcast için Dj Panel v2.0
Ele Baxma-Efkan Durmaz-REMIX
Azeri Kafkas Resim
Azer’in Duası (Almas Yıldırım)
Anahtar-kelime
qarabag
Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 121 kişi Perş. Tem. 27, 2017 10:34 pm tarihinde online oldu.

Paylaş | 
 

 MUSTAFA KEMAL Yatı Savarona

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
AyMaRaLCaN
Administrator
Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 285
Puan : 741
Reputation : 10

MesajKonu: MUSTAFA KEMAL Yatı Savarona   Çarş. Ağus. 14, 2013 10:23 am



Lüks transatlantik yatı Savarona, dönemin lider deniz mühendisi olan Amerikalı William Francis Gibbs tarafından tasarlanmış ve 1931 yılında Bayan Emily Roebling için 4 Milyon Dolara inşa edilmiştir.

Bayan Cadwallader, 19. yüzyılın mühendislik harikalarında Brooklyn KöGoogle Page Rankingüsünün mimarı olan John Augustus Roebling’in torunuydu. Sahip olduğu miras göz önüne alındığında Emily Cadwallader’ın daha sonraları Afrika Kuğusu adını verdiği zamanının en büyük ve hızlı yatına sahip olması hiç de şaşırtıcı değil.



Savarona, yedi yıl boyunca Atlantik Okyanusu ve Akdeniz sularında süzüldükten sonra 1938’de Türk Hükümeti tarafından satın alındı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal ******’e tahsis edildi. ****** bu alışverişten çok aaaif aldı ve tıpkı bir çocuk gibi İstanbul’a varışını heyecanla bekledi. ****** Savarona’da geçirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları düzenlendi, Romanya Kralı Carol da dahil olmak üzere önemli konuklar ve devlet başkanlarını ağırlandı. Böylece Savarona tarihteki yerini almış oldu.



******’ün vefatından sonra Savarona Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne devredildi. II. Dünya Savaşı sonrasında Türk Deniz Kuvvetleri’nin onu eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken açmadı. 1989 yılında Savarona’yı hurdaya çıkarma kararı alındı. Ancak aynı yıl Kahraman Sadıkoğlu tarafından 49 yıllığına kiralandı. O sırada kötü durumda olan yat için Kahraman Sadıkoğlu iddialı bir projeye imza attı ve 425 uzman zanaatkar ile restorasyon çalışmalarına başladı.


İç mekan tasarımı Donald Staraaa tarafından yapıldı ve hiçbir masraftan kaçınılmadı. Örneğin yatta 65 tonu hamamda olmak üzere toplam 260 ton cilalı mermer kullanıldı. ******’ün anısına, özel suiti özel eşyalarının bulunduğu bir müze olarak restore edildi.

Dünya denizlerinde seyahat eden Savarona, misafiri olma şansına sahip olanlara çok şık ve lüks bir deneyim yaşatıyor. Şimdiye kadar Savarona’nın VIP misafirleri arasında Prens Rainer, Prens Charles, Brunei Sultanı, İspanya Kralı Juan Carlos, Prenses Diana, Modacı Valentino, Claudia Schiffer, Nicole Kidman, Elizabeth Hurley, Sharon Stone, Hugh Grant, Tom Cruise ve Gerard Depardieu bulunuyor.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
AyMaRaLCaN
Administrator
Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 285
Puan : 741
Reputation : 10

MesajKonu: Geri: MUSTAFA KEMAL Yatı Savarona   Çarş. Ağus. 14, 2013 10:27 am



Savarona, Hindistan’da yaşayan kuğu benzeri siyah bir mitolojik kuşun adıdır. Meşhur Brooklyn KöGoogle Page Rankingüsü mühendisinin torunu ve bir bankacının eşi olan Mrs. Emily Cadwalader-Roebling kendisine 10,4 milyon dolara mal olan yata bu ismi takmıştı. (Altının onsu 30 dolar iken) Savarona 29 Temmuz 1930 günü Hamburg’ta Blohm&Woss aaagâhlarında kızağa verildi. 28 Şubat 1931 günü denize indirildi. Merasim günü gelenek üzere kırılan şampanya şişesinin bir parçası geminin salonunda sahibesinin resmi altına asıldı.



Şöminesi için alınan şato


Beş katlı yüzen saray, 136 m. uzunluk, 16 m. genişlik ve 6310 ton ağırlığı ile dünyanın en büyük yatı idi. Safrası cıvalı olduğu için 90 derece yatmadıkça batmayacak şekilde inşa edilmişti. Gemiyi dünya çapında tanınmış gemi mühendisi William Gibbs planlamıştı. Gösteriş meraklısı milyarder kadın yat için hiçbir masraftan kaçınmamıştı. Fransa Kralı XVI. Louis’ye ait bir çift karyolayı servet ödeyerek satın alıp yata koydurmuştu. Portekiz’de bir şatoda görüp beğendiği bir şömine için şatoyu o zamanın parasıyla 500 bin dolara satın almış; şömineyi söktürüp yatına taktırmıştı. Gemi bacasıyla bağlantılı olduğu için bu şöminede odun yakılabiliyordu. O sıralarda Amerika’da içki yasağı olduğundan, gizli ve döner barlar yaptırmıştı. Güzel bir kütüphanesi, müzik seti ve geniş klasik plak koleksiyonu vardı.




Geminin ön tarafı personele aitti. Personel kamaraları bile maun dolaplı, banyolu idi. Bunların üzerinde muazzam yemek salonu vardı. Ortada 20 kişilik bir masa bulunuyordu. Misafirleri hayran bırakan Bohemya kristalinden bardakları, açık yeşil yaldız işlemeli porselen tabakları ve beyaz keten örtüleri vardı. İki mutfak ve fırınında aynı anda 300 kişiye yemek hazırlanabilirdi. Alttakisoğuk hava deposu et, balık, yumurta ve sebze için ayrı kısımlara ayrılmıştı. 10 ton et, 2 ton balık aylarca saklanabilirdi. İçerde biri kalırsa haber verebilmesi için bu depoda bir imdat düdüğü emre amade idi. Geminin kıç tarafı misafirlere mahsustu. Her kamara halısından fayansına kadar ayrı renktedöşenmişti. En meşhuru siyah mermer banyolu olanı idi. Geminin sahibesi bunu kullanırdı. Sonraları yatta misafir edilen devlet adamları bu kamarada kalmıştır. Kamaranın ayrı bir kısmında üzeri halı kaplı bakılınca koridor zannedilen yerde bir kapak vardı. Bu kapak açılınca içindeki gizli merdiven alt kısımdaki kamaraların koridoruna çıkardı. Buradan herkesin görmemesi gereken misafirler girip çıkardı.





Amerikan Hükûmeti malî kriz sırasında yurt dışında yapılmasına kızarak yata mâliyetine yakın bir vergikoydu ve ödenmedikçe yatın Amerikan sularına sokulmasını yasakladı. Yeni oyuncağını New Yorksosyetesine gösteremeyen zengin sahibe, bununla iki defa dünya turu yaptı. Birkaç sene Panamabandırasıyla gezip hevesini aldı. Sonra da İngiltere’nin Southampton limanına çekip satışa çıkardı. Hitleryata talip oldu; üzerine de haciz koydurdu. Tam bu sırada gemiye Ankara da talip çıktı. Sıhhati giderek bozulan ******, istirahatı için bir yat almayı düşünüyordu. Savarona en uygun namzet idi. GerçiGülcemal ve Ege Vapuru ile Ertuğrul Yatı kendisine tahsis edilmişti. Ama daha modern bir yata ihtiyaç duyuldu. Amerikan Hükûmeti Savarona’yı Hitler yerine ******’ün almasına taraftardı. Savarona karşılığında bir Alman transatlantiğini haczedeceğini bildirince Hitler haczi kaldırttı. Gazeteler bu hâdiseyi günlerce manşete taşıdılar. Gemiye “Denizlerin Uğursuz Perisi” adını takmışlardı.



“Benim mezarım olacak!”



Savarona’nın Ankara’ya maliyetini bilen yoktur. Almanya’dan krom ihracatı sebebiyle 17 milyon liralık alacağa mahsup edildiği söylenir. (O sıralar Türkiye’nin dış borcu 102 milyon liraydı.)24 Mart 1938günü Türk bayrağı çekilip Hamburg’da bakımı yapıldıktan sonra İstanbul’a getirildi. 1 Haziran 1938’deDolmabahçe önüne demirledi. Acar motoruyla yata çıkan ****** yatı çok beğendi. O günden itibaren burada kalmaya karar verdi. Boğaz ve Marmara’da gezintiler yaptı. Resmî misafirler burada kabul olundu. Romanya’nın çapkın kralı II. Karol, meşhur sevgilisi Madam Lupescu ile gizlice İstanbul’a geldi ve yatta ağırlandı. Bakanlar Kurulu bile yatta toplandı. Yatta 54 gün kalan Büyük Misafir’in hastalığı ağırlaşınca “O kadar beklediğim bu yat benim mezarım olacak” dedi. Sedyeyle Dolmabahçe Sarayı’na nakledildi ve bir müddet sonra burada vefat etti.



Harb sırasında silahlandırılan Savarona 1951’den itibaren bahriye talebesi için mektep gemisi olarak kullanıldı. Mezun olan her subay ilk açık deniz tatbikatını burada yapardı. Yabancı misafirler yine burada ağırlandı. İran Şahı Rıza ve Şahbânu Süreyya, Yunan Kralı Paulus, Irak Meliki II. Faysal bunların en meşhurları idi. Reisicumhur Celâl Bayar Savarona ile Pakistan’ı ziyaret etti. 3 Ekim 1979 sabaha karşı gemide çıkan ve 24 saat süren yangın neticesinde gemiden geriye sadece teknesi kaldı. ******’e ait eşyaların bazısı denize atılarak kurtarıldı ise de, tüm salon ve kamaraları değerli eşyasıyla beraber kül oldu. İhmal dendi, sabotaj dendi, ama sebep anlaşılamadı. Savarona artık sıradan bir gemiydi. Ertesi sene tamir edilip denize indirildi. 1989’da 49 yıllığına işadamı Kahraman Sadıkoğlu’na 20 milyon dolara ihâle olundu. 425 işçi 24 saat mesai ile 2,5 sene içinde Savarona’yı restore etti. Harap vaziyetteki gemiden 3,5 ton fare atıldığı söylendi.



Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
MUSTAFA KEMAL Yatı Savarona
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Mustafa KemaL-
Buraya geçin: